تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
سامان دهی کودکان کار در تبریز

توانمندسازی کودکان کار در تبریز

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی از اختصاص ۷۵۰ میلیون ریال اعتبار برای توانمندسازی و بهبود مهارت‌های رفتاری و اجتماعی کودکان کار در شهر تبریز خبر داد.

کد خبر: ۲۷۰۳۶
۱۲:۱۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
دیدارنیوز- مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی از اختصاص ۷۵۰ میلیون ریال اعتبار برای توانمندسازی و بهبود مهارت‌های رفتاری و اجتماعی کودکان کار در شهر تبریز خبر داد.
 
به گزارش همشهری، وجود کودکان کار و خیابان امروز چه در عرصه تولید؛ مثل کوره پزخانه و کارگاه‌های کوچک مثل فرشبافی و شیشه‌سازی و چه در عرصه خیابان مثل فروش گل، پاک کردن شیشه ماشین‌ها، آدامس فروشی و امثال آن در شهرهای بزرگ وکوچک به پدیده‌ای عادی تبدیل شده که البته در کلانشهر تبریز این امر تا حدودی کمتر به چشم می خورد. هر چند که به تاکید مسئولان استانی همین جمعیت اندک کودکان کار هم به عنوان یک معضل اجتماعی آسیب‌زا مطرح می‌شود.

به همین دلیل استانداری آذربایجان شرقی توانمندسازی این بخش از جامعه شهری را در اولویت قرار داده است. «بدر شکوهی» در این باره اظهار کرد: توانمندسازی و مهارت‌آموزی خانواده‌های کودکان کار در اولویت برنامه‌های اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قرار دارد و در این زمینه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد دارای صلاحیت استفاده می‌شود.

وی افزود: کودکان کار و خیابانی جزو اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و هرگونه برنامه‌ریزی برای این گروه باید با استفاده از تجربیات علمی روز و متخصصان باسابقه انجام شود. «حسن استوارآذر» مدیرکل سابق امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی هم با بیان این که ساماندهی کودکان خیابانی به صورت قانونی مشخص شده است، اظهار کرد: ساماندهی این کودکان از لحاظ مختلف و به خصوص از نظر پرورشی دارای اهمیت است و دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری و بهزیستی باید همکاری بیشتری در این زمینه انجام دهند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی